
El nom (no) fa la cosa
En el curs del I Congrés de Gestió Clínica i Sanitària[1], celebrat el 3 i 4 de novembre de 2022, s’ha parlat de les persones que reben serveis assistencials des de diferents perspectives En... Llegir més
19/12/2022
En el curs del I Congrés de Gestió Clínica i Sanitària[1], celebrat el 3 i 4 de novembre de 2022, s’ha parlat de les persones que reben serveis assistencials des de diferents perspectives En... Llegir més
19/12/2022
Les organitzacions de salut estan cada vegada més interessades que els pacients participin en tot allò que està relacionat amb la seva atenció, malgrat que algunes recerques indiquen que, a la... Llegir més
07/11/2022
La ciència moderna no es pot entendre sense mesurar[1] Tampoc no es pot entendre el rendiment/compliment de les funcions de les institucions si no es mesuren la qualitat dels processos i resultats... Llegir més
03/10/2022
L’Organització Mundial de la Salut defineix en la seva estratègia un canvi de paradigma en la manera que els serveis sanitaris es financen, gestionen i es proveeixen L’adopció d’una... Llegir més
28/03/2022
És més important ser contemporani que ser modern La modernitat, per definició, és efímera Ser contemporani implica un esforç d’adaptació constant per donar resposta a les necessitats de... Llegir més
17/01/2022
De vegades l’origen dels projectes és molt imprecís A principis del 2013, l’article de Manary et al[1] va ser un toc d’atenció al voltant d’un concepte diferent a la satisfacció La... Llegir més
20/12/2021
No és infreqüent que la primera vegada que es parla de l’experiència de pacient (XPA) amb un grup de professionals de la primera línia assistencial hi hagi una resposta defensiva Parlar de... Llegir més
13/09/2021
La finalitat de la Medicina, com assenyala Erik Cassel[1] amb precisió, sempre ha estat evitar el sofriment de les persones De vegades el sofriment no es pot evitar, però es pot mitigar I no... Llegir més
19/04/2021
Els professionals de la salut utilitzem cada vegada amb més freqüència el terme "empatia" quan parlem de l'experiència del pacient, un concepte que sembla ser la "falca" per difondre les millors... Llegir més
21/12/2020